3 Klinik

Pagi Rabu banyak urusan.

Memula g klinik desa. Rutin bulanan rekod kesihatan dakEpal. Berat terkini 6.45kg, tinggi 61.5cm, ukurlilit kepala 42cm dan terima suntikan imunisasi untuk bayi umur 3 bulan. Perkembangan seiring dengan usia.

Lepas tu g klinik kesihatan. Mummy pulak kene cucuk. Kakngah amik suntikan Depo sebagai kaedah perancang keluarga. Tak kose makan pil perancang. Asek terlupa jek. Bila terlupa, period datang tak tetap. Misi lak buat muka bila kita amik ubat perancang tak ikut jadual.

dakEpal comel

Cucuk je senang. 2 bulan sekali. Suntikan Depo ni tak menjejaskan pengeluaran susu ibu kakngah. Alhamdulillah… rezeki untuk dakEpal melimpah ruah.

Kendian g poliklinik pulak. Sunat bayi perempuan. Sape lagi kalau bukan dakEpal. Haritu maklong ngan makteh dakEpal call Abem tanya dah sunat lom. Takut deh kami orang terlupa menyunat anak. Al maklom ler.. awok pertama kali ada anak pompuan….

dakEpal pinkish

1 hari selesaikan urusan kat 3 buah klinik sekali jalan.
Syukur…
Selesai dah sunatkan dakEpal.
Tinggal Adeeb ngan Adief jek lom sunat kehkehkeh!!!

24 Thoughts on “3 Klinik

  1. saya makan ubat perancang..takut nak cucuk..hehehe

  2. baru 3 bulan da 6kg? wowweeee
    aku skg lgsg xpakai apa2 kaedah perancangan.kalau enjet kat klinik tu kene byr bape ngah?mahal tak?

    • kakngah on March 2, 2012 at 4:55 pm said:

      cis! aku fikir siapa la si gadischomel ini!
      kamu si gojes rupanya..

      tak payah bayar… kerajaan tanggung hihihi!!!

  3. Xyah la injet, kata nak cukupkan rukun Islam…muahahaha

    • kakngah on March 2, 2012 at 4:56 pm said:

      ko pun… nak cukup rukun Islam pun.. hagak2 la.. dakEpal tu baru 3 bulan. sian dia tak cukup belaian pulak nanti.. :p

  4. dah 3 bulan dakepal..tak effect susu ke inject tu..?

    • kakngah on March 2, 2012 at 4:59 pm said:

      yg ni mmg takde efek kat susu ibu. so far susu mmg meriah. bila pekene milk booster, cam shower ko memancut..

  5. sng kan baby gegirl ni..kecik2 dah disunatkan. kire ni sorang je la gegirl ek kakngah? ;)

  6. aiyarkk.. kena cucuk?

    ngeee…

  7. kak ngah..besor dah dakepal kak ngah ni..montel tu..
    yang kendian lahir sunat dulu ye kak ngah..

  8. banyakk dah urusan yg selesai ye kakngah. izan pun dah malas nak makan pil sejak2 terbabas dulu n dpt terus kembar. cuma agak was2 kaedah apa nak guna pasni… tgk lah dulu cadangan en suami tercinta.

    suka sangat tgk dakEpal…bolat rasa geram nak cubit pipi gebus tu!

    • kakngah on March 4, 2012 at 8:40 am said:

      senang selesaikan dlm 1 hari. takyah nak kuar selalu.
      aku haritu ada rqst BTL. tapi dktr tu ala2 jek… dia suh tggu Q dlm masa 2 tahun. hamik!

  9. 2 bulan je ke tahan ubat depo tu, bukan 3 bulan.. zie dulu 3 bulan sekali kena cucuk.. bisa jgk la dlm 2 hari.. duk menyenget tahan sakit.. :)

    kesan pakai suntikan, period x tentu, kdg mai kdg tak mai.. kalau tak mai bulan puasa syok ooo boleh puasa penuh… :)

    • kakngah on March 4, 2012 at 8:45 am said:

      tu la.. dulu pun dgr2 cucuk perancang utk 3 bulan sekali. la ni dah 2 bulan sekali. haah.. lepas tu tmpt kene cucuk tu keras je.

      first month cucuk period datang. second month tak period. memang syiok la dpt puasa penuh mcm tahun lepas…

  10. menangis tak time kene sunat tuh kak?
    huhuhu memang tak reti..hihihih

  11. omaknye mmg senang dicucuk…kalau makan ubat, mau kantoi lg…hihihi

  12. pakai jenis cucuk ler badan naik mendadak ni kakngah , sekarang pakai ambik pil pulak ..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation