Bermula di situ…

anak kakngah

Assalamualaikum
Salam Sejahtera

Bersambung dari n3 sebelum ni…

Kami orang pusing kat kawasan pantai Sri Purnama tu sekejapan je. Masa nak pusing naik bukit keluar dari kawasan pantai, tetiba keter berbunyik kuar. Krak-krak-krak-krak. Cam ada benda tersagat. Kami orang berpandangan sesama sendiri.
Ah! sudah!
Mummy dakEpal fikir spare tyre cicir sebab sebelum tu pak dakEpal ikat ngan dawai je sebab skru pengikat dah hilang. Mummy pun turun dari kereta sebab beliau adalah penyumbang keberatan utama.

Selepas siasatan awal, pak dakEpal buat kesimpulan gearbox adalah pecah. Kereta memang tak boleh gerak langsung.
OMG!
Otomatik mud down.

pantai sri purnama Continue Reading →

Port Dickson ntah kali yang ke berapa daaa…

Assalamualaikum
Salam sejahtera

Sempena cuti sekolah kali ni pak dakEpal nak bawak anak-anak beliau jenjalan. Mummy dakEpal lak buat keputusan ke Port Dickson sudah! G tempat yang biasa kami orang pergi dan dekat, ikut bajet yang diperuntukkan. Lagi pun tak nak buang masa atas jalan dan tercangak-cangak cari tempat bila pergi tempat yang tak berapa nak biasa.

Ini kira pertama kali bawak dakEpal coti-coti-mesia la kekdahnya. Tahun lepas takde rezeki. Dah plan baek punya kekonon nak g Langkawi, hujung-hujung terperuk gak kat lembah hihihi!! Anak gajah tak sihat daaa…

Sampai masa, kami orang pun berangkat ke Port Dickson. Sampai je PD terus survey hotel. Kami orang takde nak booking awal. Gamble walk in sajok. Memula survey kt TM Resort Port Dickson. Memang tau kompem fully booked sebab Sabtu kan public holiday. Tapi tak salah cuba nasib. Seperti yang dijangkakan – memang fully booked.

Kemudian survey Cozzy Hotel, Port Dickson. Betul-betul kat sebelah dataran Teluk Kemang. Lokasi sangat strategik. Nampak ada swimming pool siap gelongsor tinggi. Anak-anak dah teruja. Ok. Masuk list.

Kami ronder-ronder lagi. Masuk area pantai Sri Purnama. Ini tempat mummy ngan baba dating dulu – ayat pak dakEpal hihihi!!! Port Dickson ni yang besnya, sepanjang-panjang persisiran pantai PD ada pantai peranginan. Pilih je port mana yang berkenan di hati. Pantai Bagan pinang, pantai Tanjung Gemok, pantai Cahaya Negeri. Yang femes dah tentu la pantai Teluk Kemang.

…dan…

Di pantai Sri Purnama ini la segalanya bermula….

Hujung Minggu

pantai sri purnama

Assalamualaikum
Salam sejahtera

Mencik tau! Enjen kuasa kuda itu buat perangai. Saja je duk sakat orang eh! Dah puas godek-godek sendiri. Tak maun gak. Ni sume buat orang moody jek. Terpaksa la panggil pomen nampak gayanya. Nak panggil pomen pun kene la tunggu rimau mengaum 26hb sok. Sebab ada sorang sahabat geng jahit-jahit cakap dia kene sampai rm200 duk mempomenkan enjen beliau. Takkan nak panggil pomen ngan air liuq je… :P

Hujung minggu lepas bawak anak-anak berlibur di sungai. Kali terakhir mandi sungai rasanya masa mengandungkan dakEpal 8 bulan. N3 tu dah delete pun sebab ada masalah teknikal sikit. Malas mau bikin, kasi delete terus. Setel. Memang dah cakap ngan anak-anak selagi dakEpal lom cukup besar segala aktiviti mandi manda di sungai tidak akan berlaku. Sekarang ni, dakEpal dah nak masuk 1 tahun 4 bulan. Boleh dah on balik aktiviti mandi sungai.

Kekonon nak bawak bekal rendang ayam. Tapi tak kose nak kuar pagi-pagi g pasar lepas tu nak kuar balik g sungai, kita masak je apa yang ada kat dapo tu. Ikan dalam tin muahahaha!!! Sambil masak, kerahkan askar kemas rumah. Korang nak g mandi sungai, sila menkemas.

sungai inki Continue Reading →