Category Archives: Geng Gg Kapak

1 tahun 6 bulan

Assalamualaikum
Salam sejahtera

Minggu ni takde lagi n3 bertulis. Betul-betul n3 wordless wednesday semalam je.

Alhamdulillah… dah masuk setahun setengah dah umur dakEpal musyuk tu. Selasa lepas bawak g klinik desa untuk suntikan imunisasi 18 bulan. Gagah uols! Tak nangis pun. Puan misi cakap cucuk ni kemungkinan akan demam. Balik dari klinik hantar rumah makyong, pesan kat makyong bg ubat demam terus. Dah 2 hari ni, ok je nampaknya.

DakEpal masih menyusu susu ibu sepenuhnya. Belum campur dengan susu formula lagi. Harap-harap impian nak menyusukan dia sepenuhnya sampai umur 2 tahun akan tercapai. Abang-abang dia dulu tak lepas sebab masa tu mummy dakEpal takde ilmu tentang penyusuan susu ibu ni. Hmmm.. sekarang ni pun hasil tenusu tak tak berapa nak ado huhuhu!! Pak dia suh bertahan sebab tinggal 6 bulan je lagi.

Masih kuat melekat ngan mummy dia. Kalau dah melalak tak makan pujuk, sah takde orang lain boleh pujuk. Pak dia pun tak lut. Dah ada beberapa suku kata boleh sebut. Faham arahan kalau suh buh baju kotor dalam laundry basket. Gigi lak.. lupa nak kira. Dari luaran kelihatan 2 spot je lom tumbuh lagi.

dakepal Continue Reading →

Bikin panasssss!!

Assalamualaikum
Salam sejahtera

Itu budak bikin panas minggu lepas.
Sape?
Abang dakEpal yang no. 1.
Adam.

Kisahnya….
Setiap hari Rabu cam biasa Adam koko belah petang. Biasanya kalau ada koko dalam pukul 5 sengah ke pukul 6 dah sampai rumah. Hari Rabu minggu lepas, kami orang sampai rumah 6 sengah Adam tak balik-balik lagi. Pernah sekali Adam balik lambat. Tapi 6.40 pm gitu sampai dah. Bas lambat. Pusing kolam air panas baru hantar budak-budak lembah.
Cool mummy!

6.40 pm
6.45 pm
6.50 pm
6.55 pm
7.00 pm

Ok.
Mummy dah tak cool. Continue Reading →

Hujung Minggu

pantai sri purnama

Assalamualaikum
Salam sejahtera

Mencik tau! Enjen kuasa kuda itu buat perangai. Saja je duk sakat orang eh! Dah puas godek-godek sendiri. Tak maun gak. Ni sume buat orang moody jek. Terpaksa la panggil pomen nampak gayanya. Nak panggil pomen pun kene la tunggu rimau mengaum 26hb sok. Sebab ada sorang sahabat geng jahit-jahit cakap dia kene sampai rm200 duk mempomenkan enjen beliau. Takkan nak panggil pomen ngan air liuq je… :P

Hujung minggu lepas bawak anak-anak berlibur di sungai. Kali terakhir mandi sungai rasanya masa mengandungkan dakEpal 8 bulan. N3 tu dah delete pun sebab ada masalah teknikal sikit. Malas mau bikin, kasi delete terus. Setel. Memang dah cakap ngan anak-anak selagi dakEpal lom cukup besar segala aktiviti mandi manda di sungai tidak akan berlaku. Sekarang ni, dakEpal dah nak masuk 1 tahun 4 bulan. Boleh dah on balik aktiviti mandi sungai.

Kekonon nak bawak bekal rendang ayam. Tapi tak kose nak kuar pagi-pagi g pasar lepas tu nak kuar balik g sungai, kita masak je apa yang ada kat dapo tu. Ikan dalam tin muahahaha!!! Sambil masak, kerahkan askar kemas rumah. Korang nak g mandi sungai, sila menkemas.

sungai inki Continue Reading →

Wordless Wednesday ; Saya ada 11 batang gigi aauummmmm!!

raissa

Ahad yang berkualiti

Assalamualaikum
Salam sejahtera

Ahad yang berkualiti. Semalam rasa puas betul menikmati hari Ahad. Dapat g pasar, dapat main masak-masak – pukul 10 malam pun masak lagi, dapat tekan enjen kuasa kuda. DakEpal sangat-sangat sopan semalam. Meragam bila nak nenen je. Hevennnnnn!!!

Semalam jugak makin giat dakEpal melangkah 4-5 tapak. Sebelum ni dah dekat 2 bulan dia duk meniti je keliling sofa. Berdiri sekejap – duduk balik.

‘Mak pukul kaki Raissa dengan pokok…’

Kutam mengadu.
Sebenarnya, mummy dia dah tau.
Makyong awal-awal lagi dah citer.

dakEpal

Ada la 1 hari tu mak yong sesah kaki dakEpal ngan daun@bunga pokok seringan. Petua orang-orang lama. Nak bagi anak cepat jalan. Takde la sesah kuat-kuat tapi. Mak yong dah bela dari Adam umo setahun lebih sampai la ke dakEPal. So, memang tak kisah la dia nak buat petua @ amalan apa pun selagi tak memudaratkan. Mak yong ni, pesen dia.. memang dia akan bagitau semuanya pasal anak.

Tak tau la samada kesan dari sesahan itu atau memang dah sampai waktunya…

Kamu orang ada apa-apa petua kalau anak lambat berjalan?