Category Archives: Novel

Dwi-Trilogi siri Bagaikan Puteri – Sunan Musafir

Sekarang ni sedang berlangsung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2012 di PWCT. Pesta Buku 2012 ni berlangsung dari 27 April hingga 6 May 2012. Jam 10 pagi ke 6 petang. Mummy dakEpal ajak pak dakEpal ke sana sok gi. Lagi pun Adam kan ada. Petang tadi mummy dakEpal jemput kat asrama.

Mummy dakEPal nak cari Dwi-Trilogi siri Bagaikan Puteri siri yang terakhir – Sunan Musafir. Hasil karya Ramlee Awang Murshid. Tu pun kalau dah keluar gak di saat-saat akhir. Sebab kalau ikut kenyataan KELABRAM, novel Sunan Musafir ini tidak akan keluar pada Pesta buku Antarabangsa 2012 ni.

sunan musafir

Tapi tu la…
Tapi pak dakEpal taknak. Dia cakap jalan masuk KL tutup sebab ada Perhimpunan Bersih 3.0.
Spoil betul ah!
Continue Reading →

Haiza Najwa

Kakngah teruja ya amat. Kalau dulu pereka terkenal Salikin Sidek singgah banglo kakngah ni, la ni… Novelist Haiza Najwa pulak yang sudi singgah.

Semuanya gara-gara n3 INI. Dah baca n3 tu?? Ada sambungannya… yang INI pulak. Review novel Kalimah Jiwa karya Haiza Najwa.

haiza najwa

Dulu kan kakngah kamu orang ni kemaruk baca novel. Tetiap bulan mesti nak borong kurang 3-4 buah novel. Tapi menjak ada dakEpal ni, mood membaca dah ke laut. Buku Dr. HM Tuah yang kakngah beli sebelum bersalinkan dakEpal, sampai sekarang tak habis-habis baca lagi. Adakah sebab buku motivasi tu pasal lemau jek nak habiskan???
Adeh…
Continue Reading →

Sabtu, 9 Julai 2011

.

amacam la keadaan bandaraya Kuala Lumpur harini yer…
adakah sesak teruk?
ada rusuhan?
atau
sunyi sepi?
harap-harap apa yang dirancangkan oleh pihak berkenaan tidak mendatangkan apa-apa perkara buruk.

yang pasti bumi lembah tetap damai seperti biasa.

malam semalam dah selesai baca siri pertama Tombiruo. seperti karya-karya Ramlee Awang Murshid yang dah dibaca sebelum ini, Tombiruo tidak mengecewakan. lepas habis baca Tombiruo ada hati nak sambung Semangat Hutan. baru baca prolog, biji mata dah berat… hihihi!!!

hujung minggu ni, seperti biasa. tak ke mana-mana. masih sedia setia di bumi lembah. Adam sepatutnya ada kelas tambahan. tapi dibatalkan saat-saat akhir.

jadi,
agenda hujung minggu ini sekadar bersantai di rumah sahaja…
selamat berhujung minggu semua!

tombiruo the series

.

dengan memiliki sutera bidadari, maka lengkaplah laksamana sunan d’ series koleksi kakngah. gerenti la… mesti ada sambungan lagi. pasti tentang misterinya sang dewi. macam tak puas tau baca sutera bidadari sebab kemisterian sang dewi. sang dewi yang lahir atas sumpahan sihir maharani. tapi, camne boleh jadi lagu tu?
misteri!

kita tunggu jek karya saudara ramlee awang murshid yang seterusnya.

tinggalkan dulu laksamana sunan
nak bercerita pasal tombiruo pulak …

siri tombiruo

ish.. rasa cantik pulak gambar ni.
** pengsan jap!!~ ** Continue Reading →

sutera bidadari

.

kalau Abemnya ngidam sambal goreng mektam..

kakngahnya ngidamkan novel..
idamkan kesinambungan laksamana sunan d’series.

dah booking.
tunggu masa nak bayar.
tunggu masa sampai depan rumah.
tunggu masa nak baca.

sobaro….. sobaro…

novel sutera bidadari ramlee awang murshid
Continue Reading →