Lawatan Yang Berhormat

Ngeee.. tak habis lagi tau citer rumah kami terbakar ni.

Hari Sabtu lepas kejadian tu, mummy dakEpal amik compassionate leave. DakEpal tetap hantar rumah babysitter. Pagi tu kuar g pekan tanjung beli barang keperluan. Lepas tu ngeteh ngan kak Bed.

Dalam pada ngeteh tu, dapat call dari Kakcik Juriah. Katanya dari kenduri onkawen nak terus mai lembah. Memang kebetulan. Biasanya hari Sabtu adalah hari bekerja sepenuh hari mummy dakEpal. Kakcik Juriah dan abang Bob datang sekali ngan kak Azie & Acu.

Lepas minum-minum-sembang-sembang ajak diorang g melawat rumah kami yang terbakar tu. Memang betul-betul gaya yang berhormat turun padang melawat kawasan la. Especially kak Azie.. muahahaha!! Kak Azie, hampunnnnnnnn!!! As blogger tak sah kalo tak amik gambar kan… Gambar-gambar sepanjang lawatan diorang ada kat SINI dan SINI.

pindah masuk barang

Sehari dua lepas tu baru barang-barang tiba. Progress memang lambat dari jadual. Takpe. Janji setel. Sofa di atas ehsan dari seorang jiran. Pak dakEpal cakap “Baru la kawan awak datang kusi tak senget benget” Ahaks! Kusyen rotan barai masa abang Bob duduk :P. Yang barai tu kami orang dah pun lupuskan.

Masa bebudak mover duk angkat-angkat barang masuk rumah, perasan la.. eh! awat kabinet tv aku ni senget sebelah?? Rupa-rupanya kabinet tv dah peroi dek disiram air bomba. Habis mereput. Adeh.. sian bebudak tu ngangkat.

kabinet reput

Selepas hampir 3 minggu musibah melanda kami sekeluarga, keadaan kembali seperti sedia kala. Barang-barang dah habis diangkat. Mana yang tidak digunakan, dibiarkan je dalam kotak, plastik, karung, guni etc. Lagipun lepas rumah yang terbakar tu siap dibikin, senang nak pindah masuk semula. Angkat je terus. Mana yang rosak tu, sah-sah sudah dirumah-sampahkan.

Bila musibah menimpa begini, baru nampak siapa yang betul-betul prihatin tentang kita sekeluarga. Terima kasih buat semua yang amik berat, sentiasa bertanya kabar anak-anak terutamanya geng KKA & geng 3rd lane. Pada yang memberi bantuan, terima kasih sangat-sangat. Kami amat menghargainya. Semoga kalian diberkati sentiasa. Amin.

12 Thoughts on “Lawatan Yang Berhormat

  1. Alhamdulillah ko ngah ada kawan masa susah dan masa senang..

  2. YB ek? Hehehe…. Memang macam YB tapi takde reporter ikut serta sebab YB2 tu dah merangkap reporter sekali… :)

  3. Ya allah terkejut baca entry ni, maaf tak perasaan entry2 sebeelum ni, dah khatam baru tahu cerita sebenar. Syukur la semua anak2 selamat.

  4. kabinet TV yg dah peroi bawah nya mmg mintak di ganti baru…ekekekekeke

  5. mohon maaf dek non tak dapat menolong. :p nolong nengok dari sini je la.. alhamdulillah semua dh balik macam biasa.

  6. kak ngah, memang masih trauma lagi kalau baca entry akak ni, macamanalah keadaan bebudak tu waktu kejadian, alhamdulillah semua selamat, moga selamat berpindah ke rumah baru

  7. alhamdulillah, setel dah semuanya

  8. aku prihatin gakkkk .. tak sen=mapt nak gi jenguk tapi….
    :)

  9. Ada gak bagusnya peroi tu. Kompom la berganti baru nanti. Heheheh orang bergaya time raya, awak bergaya lepas raya. Hehehe

  10. alhamdulillah… dah settle down smula…

    aku mmg nak tnaya dlm fb chat tadi tp xsempat2, aku plak bergegas nak ke opis SSM

  11. Alhamdulillah, semoga musibah ada hikmahnya…

  12. bila thn kita dpt ngeteh lg…tgu jakel sale lg ke…kihkih

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation