Pada satu hari…

Pada satu hari…

Adik… kenapa sepah-sepah kertas eskrem kat lantai ni…
Amik! G buang dalam tong sampah. Semut kang…..

Se..se… semut tu lapar mummy!

Pada satu hari…

Lelaki baju merah tu suami awak kan?

Pada satu hari…

Lambat la suami awak!

Hahahahaha!! Siapa suami saya?

Baba la….


Pada satu hari…

Haa.. dah bangun pun.. good morning!

Saya cuma mimpi la mummy…

Awak mimpi apa?

Saya mimpi lori. Hhhhebat kan lori tu??!

Pada satu hari yang lain…

Adik… bangun. Dah petang sangat ni…

Mummy… saya.. saya.. saya mimpi sedeh….

Masuk umur 4 tahun ni Adief makin petah bercakap. Kadang-kadang apa yang keluar dari mulut dia… unexpected gitu. Cuma ada masalah cam gagap sikit. Dia nak mulakan perkataan tu kemain payah.

Ada budak bila beradik baru, meragam. Adief tidak terkecuali jugak. Memula ada dakEpal haritu dia bawak diri sikit sebab kakngah kurang bagi perhatian kat dia. Lepas tu asek cari pasal ngan abang-abang dan baba dia.

Sungguh pun gitu, Adief tak pernah pukul dakEpal. Dia sayang sangat ngan dakEpal. Jangan la ada yang menyakat nak amik dakEpal tu. Jerit la dia. Sampai tegang-tegang urat leher…

Diiiiia ni comel la mummy…

Mesti la. Macam awak. Awak kan comel.

Saya ni cuma budak lelaki. Saya ni hensem. Bukan comel…

16 Thoughts on “Pada satu hari…

  1. adief yang semakin petah berkata2 ye, bolehlah harap dia nak jaga dak epal ye

  2. Ehehehe… Sedih lak tang Dia bwk diri tu… Bijok2…. Sok2 kang apa lg la perkataan br yg Dia belajo ngah… Ko standby je la… Ahahaaha

  3. hhhebatkan lori tu..

    mama tau apo makno ea,dio suh mummy boli lori mainan yang bosa…hahahahah!

  4. bila sebut gagap, hero kecik akak pun kengkdg gagap, nak kluarkan satu2 ayat ckit punye lama

    • kakngah on March 2, 2012 at 4:09 pm said:

      dia nak mulakan ayat tu… punyer lama. kadang2 tunggu. kadang2 tolong sebutkan perkataan yg tersekat tu hihihhi

  5. Pandainya abg cik berkata2 yer.. Paling hebat mengaku hensem dgn selambernya.hahaaa:-P

    • kakngah on March 2, 2012 at 4:12 pm said:

      abang kechik tu memang hobi dia memuji diri sndri. kengkdg selamber jek dia ckp org lain busuk. dia jek yg wangi kehkehkeh!!

  6. dengar ayata2 kat atas pun tau dia comel .. hheehe

  7. adief bahasa diri saya eh nok…petah dia eh..esok jadi kawan tomoi manja dak epal.. :P

  8. aku pun sekarang ni rancak bahasakan diri ‘saya’ dengan hubby.. kehkehkeh.. mcm baru kenal la pulak.. :p

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation