Haiza Najwa

Kakngah teruja ya amat. Kalau dulu pereka terkenal Salikin Sidek singgah banglo kakngah ni, la ni… Novelist Haiza Najwa pulak yang sudi singgah.

Semuanya gara-gara n3 INI. Dah baca n3 tu?? Ada sambungannya… yang INI pulak. Review novel Kalimah Jiwa karya Haiza Najwa.

haiza najwa

Dulu kan kakngah kamu orang ni kemaruk baca novel. Tetiap bulan mesti nak borong kurang 3-4 buah novel. Tapi menjak ada dakEpal ni, mood membaca dah ke laut. Buku Dr. HM Tuah yang kakngah beli sebelum bersalinkan dakEpal, sampai sekarang tak habis-habis baca lagi. Adakah sebab buku motivasi tu pasal lemau jek nak habiskan???
Adeh…
Continue Reading →

… sambungannya …

.

Abem takde ni. jadi nelayan sebentar. Abem g memancing di laut dalam ngan kengkawan dia… bagi masa untuk have fun dengan kengkawan dia. keluar bawak bebudak ni jenjalan, belum ada keyakinan nak drive anak gajah sendirian di jalan persekutuan. kakngah cuma berkeyakinan memandu anak gajah di lebuhraya utara selatan atau yang seumpama dengannya je… :P maka, harini aktiviti memerap kat rumah tanpa jemu.

memula tau dia nak gi mancing laut, pesan suh bawak balik ikan parang 5 kaki panjang hahahaha!! kurang dari tu.. ai takmo. nak yang panjang sajok!
tapi, bila Abem tanya nak ikan apa pagi tadi …
… kakngah jawap …
kakngah tak nak ikan apa-apa. kakngah nak Abem. nak Abem balik dengan selamat esok. kakngah dan anak-anak setia menanti di rumah.. :(
ai emo hoccay!!~

hhhmm..
ai dah rindu dia walaupun baru beberapa jam berpisah…

pagi tadi, selepas Abem berangkat kepergian.. kakngah sambung baca hingga habis novel kalimah jiwa karya haiza najwa terbitan alaf 21 yang mak buyong korang sibuk nak tau apa endingnya… dia kan excited bab selaput dara yang tidak terkoyak ittew… kehkehkeh!! Continue Reading →

dilacurkan oleh suami sendiri

.

dia tak sangka yang suami dia sendiri sanggup mengurung dan  melacurkan dia demi mengaut keuntungan. suami yang dikahwini atas dasar cinta tergamak melacurkan dia. dia telah disembunyikan selama lebih dari 2 tahun. setiap hari dia akan memangkah mengira hari agar ada hari hadirnya keramat yang bisa membebaskan dia dari sangkar emas itu. setiap saat, setiap detik dia berdoa tanpa jemu agar neraka dunia itu bukan tempat untuk dia selama-lamanya.

akhirnya, pada malam yang ke seribu satu dia diselamatkan oleh sorang peguam muda yang mana lelaki itu sepupu suaminya sendiri. lelaki itu dalam misi menskodeng kegiatan tak bermoral sepupunya itu.

huh??! menskodeng… hhmm.. boleh la.. janji korang faham kan??! potong stim jek kakngah ni. orang baru nak feeling-feeling… kahkahkah!!
sowey.. ai sambung hoccay!!`

bila memeriksaan doktor dilakukan, sungguh memeranjatkan. daranya masih kekal suci walaupun telah dilacurkan selama seribu satu malam. benarkah dakwaan yang dia telah dilacurkan oleh suaminya sendiri?? padahal dia sungguh laris dan mendapat permintaan hangat sehingga ada yang sanggup membayar sehingga 25k semalam untuk meratah batang tubuh dia. bagaimana bukti mengatakan yang selaput daranya tidak terkoyak, rahimnya masih berkeadaan elok dan tiada kecederaan di viginanya?? apa sebenarnya yang berlaku setiap kali dia menghadapi 22 malam dalam sebulan tu?? [8 hari cuti daaaa..]

korang nak tau tak??
nak tau..

Continue Reading →