Haiza Najwa

Kakngah teruja ya amat. Kalau dulu pereka terkenal Salikin Sidek singgah banglo kakngah ni, la ni… Novelist Haiza Najwa pulak yang sudi singgah.

Semuanya gara-gara n3 INI. Dah baca n3 tu?? Ada sambungannya… yang INI pulak. Review novel Kalimah Jiwa karya Haiza Najwa.

haiza najwa

Dulu kan kakngah kamu orang ni kemaruk baca novel. Tetiap bulan mesti nak borong kurang 3-4 buah novel. Tapi menjak ada dakEpal ni, mood membaca dah ke laut. Buku Dr. HM Tuah yang kakngah beli sebelum bersalinkan dakEpal, sampai sekarang tak habis-habis baca lagi. Adakah sebab buku motivasi tu pasal lemau jek nak habiskan???
Adeh…
Continue Reading →

Sabtu, 9 Julai 2011

.

amacam la keadaan bandaraya Kuala Lumpur harini yer…
adakah sesak teruk?
ada rusuhan?
atau
sunyi sepi?
harap-harap apa yang dirancangkan oleh pihak berkenaan tidak mendatangkan apa-apa perkara buruk.

yang pasti bumi lembah tetap damai seperti biasa.

malam semalam dah selesai baca siri pertama Tombiruo. seperti karya-karya Ramlee Awang Murshid yang dah dibaca sebelum ini, Tombiruo tidak mengecewakan. lepas habis baca Tombiruo ada hati nak sambung Semangat Hutan. baru baca prolog, biji mata dah berat… hihihi!!!

hujung minggu ni, seperti biasa. tak ke mana-mana. masih sedia setia di bumi lembah. Adam sepatutnya ada kelas tambahan. tapi dibatalkan saat-saat akhir.

jadi,
agenda hujung minggu ini sekadar bersantai di rumah sahaja…
selamat berhujung minggu semua!

tombiruo the series

.

dengan memiliki sutera bidadari, maka lengkaplah laksamana sunan d’ series koleksi kakngah. gerenti la… mesti ada sambungan lagi. pasti tentang misterinya sang dewi. macam tak puas tau baca sutera bidadari sebab kemisterian sang dewi. sang dewi yang lahir atas sumpahan sihir maharani. tapi, camne boleh jadi lagu tu?
misteri!

kita tunggu jek karya saudara ramlee awang murshid yang seterusnya.

tinggalkan dulu laksamana sunan
nak bercerita pasal tombiruo pulak …

siri tombiruo

ish.. rasa cantik pulak gambar ni.
** pengsan jap!!~ ** Continue Reading →

ibu, ceritalah lagi…

.

macam yang kakngah kata semalam.. harini nak gebang pasal hadiah novel-novel yang kakngah dapat dari mama pipie. sebenarnya… mama pipie bagi kebebasan pada kakngah untuk pilih sendiri novel yang kakngah nak. special kan….

agak lama jugak la kakngah menunggu novel rayyan fantasi karya ramlee awang murshid dan andai itu takdirnya karya siti rosmizah tu. sejak dari sebelum cuti CNY kalau tak silap. bukan mama pipie sengaja lambat-lambatkan.. tapi masalah nak dapatkan stok… naik risau mama pipie. banyak kali dia sms kakngah duk roger samada kakngah nak tukar novel yang lain takut kakngah tak sanggup menunggu lama. tapi, dek kerana dah terpaut dengan novel idaman hati.. kakngah rela jek tunggu… tarak hal munyer ah!

dan
yang surprisenya… Continue Reading →