waktu berbuka puasa bulan ramadhan 1432H/2011M

.

hujung minggu ni pun dah masuk nisfu syaaban.

Nisfu dalam bahasa arab bererti setengah. Nisfu Syaaban bererti setengah bulan Syaaban. Malam Nisfu Syaaban adalah malam lima-belas Syaaban iaitu siangnya empat-belas haribulan Syaaban. Malam Nisfu Syaaban merupakan malam yang penuh berkat dan rahmat selepas malam Lailatul qadr.
sumber : SINI

maknanya,
tinggal seminggu dua jek lagi nak melangkah ke bulan ramadhan. sekarang ni tengah gigih menghabiskan baki hutang yang perlu dilangsaikan. tinggal sehari jek lagi. tahun-tahun sebelum ni, masih bekerja lagi. so, boleh la bersaing 1 ofis ganti puasa bersama. la ni, dah tak keje.. tu yang terbabas sampai ke penghujung baru nak ganti. hhmmm.. tahun depan dah tak payah khuatir sebab puasa penuh ngeh!ngeh!ngeh!

amacam persediaan korang untuk menempuhi perjalanan ramadhan tahun ini??

apa-apa pun…..
persediaan yang paling awal sekali, semak waktu berbuka. senang pada yang bekerja tu bajet nak kejar masa berbuka. sempat ke idak balik masak atau main tapau kat param jek.. hihihi!! boleh la buat perancangan nak ikut jalan mana yang boleh cepat sampai dan takde kesesakan. ye la.. tak semua majikan lepaskan staff awal dari biasa kan….

yuk!
kita tengok jadual waktu imsak dan berbuka puasa tahun 1432H/2011M.

waktu berbuka puasa bulan ramadhan 1432H/2011M wilayah persekutuan dan KL

waktu berbuka puasa bulan ramadhan 1432H/2011M wilayah persekutuan labuan

buka puasa 2011

sumber : http://www.muftiwp.gov.my/v1/doc/JADUALWAKTUBERBUKA2011.pdf
PEJABAT MUFTI WILAYAH PERSEKUTUAN

37 Thoughts on “waktu berbuka puasa bulan ramadhan 1432H/2011M

  1. nak dekat bulan puasa…baru nak merasa puasa sebagai seorang blogger…p

  2. Kejap je kan masa berlalu… selamat dtg ramadhan..

    ai conpident je tahun depan puasa penuh :)

  3. hoho..tak sbr nak poso nih…nak abihkan ganti poso ni lu ha..

  4. tu ar kejap je nk
    pser kn..sumpah tak sabar..
    time ni lahh mkn semua sedap2..
    ahahaha

  5. haiiii dah nak raya rsnye hahahaha
    lg 2 hari nak abis pose ganti
    adoiiiiiiiiiiiiiii perit rsnye..kalo pose bulan ramadan xde lak peritnye hahahaha

  6. apasal tahun depan ko kata xyah ganti?
    ko surukkan sesuatu ni…
    cer kabo cer kabo

  7. suspen jer ayat “tahun dpn dpt puasa penuh” tu. konfiden pulak tu !

    alhmdulilh sya dh habis ganti posa sejak tahun lps lg. maklum la dh xkeja skrg.

  8. yeay .. posa tak lama lagi. persiapan?? Ikan masin pembuka selera udah dibeli. Hihi.

  9. “tahun dpn dpt puasa penuh” cnfdence nya..hhee

  10. “tahun dpn dpt puasa penuh” cnfdnce nya.hehe

  11. baju ghayo dah boli lun?

  12. kak ngah…tup tap tup tap sedar-sedar dah nak sambut puasa lagi. Alangkah pantasnya rasa masa berlalu sekarang ni…menyambut bulan ramadhan adalah paling ditunggu-tunggu. best sangat rasanya…

  13. kejap jer dah nak pose kannnn?huhuhu…..

  14. x lama dah poser rupanya.. best nyer poser :)

  15. akak slalunye utk berbuka tapau kat param aje, lepas tu masak simple2 utk mkn sahor

  16. tahun ni puasa penat sikit sebab askar yg kecik tu dah buleh berjalan sana sini, harus dikacaunya semua benda tem nak bukak tu.

  17. persediaan aku utk sambut ramadhan ialah nikah! hahahaha

  18. semoga diberi kesempatan untuk kita melangkah kebulan Ramadhan setrusnya menghayati tuntutan sebaik mungkin

  19. Saya paling suka 2 benda:

    -dengar pengumuman tarikh mula puasa

    -dengar pengumuman tarikh hari raya

    Tak pernah jemu :)

  20. aik?? Puase penuh tahun nih?? Aii..aiiiii..aiiiiiiiii…ada ‘sesuatu’ ke ngah??

  21. kejap ye..dah nak pose…… x sabo plk

  22. hehe.. saya orang penang.. jap nak pi cari yang penang punya plak.. :)

  23. taon ni bakal berpuase sbg org baru,.hek3,..puasa sbg seorg blogger,..hehe,.slmt mnymbut bulan Ramadhan

  24. Salam… Sekarang ni tengah naikkan sket berat badan coz dah jd 61kg. Org umah dah bising takut tinggal 10 kg jer masa raya nanti..huhu. Sambil tu pose sunat gak bulan syaaban ni sambil ajar anak2 ikut pose sekali…

  25. tahun ni pun aku tamat posa…hahahaha…

  26. ramadan is just the corner…semua ‘hutang’ thn lepas dah langsai…legaa………:)

  27. ahmad nisfu????

  28. waktu berbuka puasa di sandakan ada tak?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation